Bejegyzések

A kommunisták likvidálták a vallásokat

A radikális társadalomalakítók ( így a kommunisták is) gyűlölik a kereszténységet. A Theologiai Szemle című folyóirat ( a Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsa adja ki) 2019/1. számában olvashatjuk Csűrös Oszkár írását a magyarországi tanácsköztársaság (1919) egyik leg- hogy úgy mondjam- barbárabb hivataláról, a Vallásügyi Likvidáló Hivatalról, melynek vezetője egy reformátusból lett piarista, bizonyos Faber Oszkár volt. A hivatal neve a " dicsőséges" 133 nap alatt többször is változott, a funkciója viszont változatlan maradt: minél több vagyon elkobozni az egyházaktól. Elkoboztak birtokot, könyvet, kegytárgyakat, orgonát, meg mindent, amit lehet, viszont -ó te sátán...- továbbra is folyósították a papok fizetését. Így aztán a klérus belenyugodott anyagi és ideológiai térvesztésébe, legalábbis Csűrös tanulmánya nem említ olyan esetet, amikor egyházi személy szembefordult volna a tisztelt likvidáló urakkal. akik egyébként állami fizut kaptak, és 365 fő létszámmal voltak

Bogár László Trumpról is nyilatkozik- Magyar Demokrata, 2019.június 26.

Bogár László közgazdász, a magyar szellemi élet egyik kiválósága, interjút adott a Magyar Demokratának. A Magyar Demokrata konzervatív közéleti lap, nagyon markánsan és okosan képviseli a keresztény értékrendet. Bogár László az interjúban (Magyar Demokrata 2019.június 26., 12-14.o.) rámutat arra, hogy Donald Trump amerikai elnök voltaképpen menti Amerikát: megpróbálja országát, mint nemzetállamot megmenteni a birodalmi összeomlástól. Az interjút Kovács Dániel készítette, nagyon jól felépített, okos médiaanyag kerekedett ki belőle. Csak egyetlen hosszabb megjegyzést fűznék hozzá: Azt mindannyian látjuk, hogy napjainkra a történelem minden korábbinál gyorsabban változik. Az USA nagyhatalmi-birodalmi-rendcsináló időszakának vége. Trump elnök ezt nagyon jól tudja, és nincs más választása, hogy az Egyesült Államokat, mint nemzeti entitást megmentse, magyarul: ha már Audim nem lehet, legyen akkor Opelem, de az legyen gyors és jól karbantartott. Valami ilyesmi. Az USA összehúzza a nadrá

Márki-Zay a saját karakterét gyilkolja- origo.hu

Érdekes- talán nem ez a megfelelő szó-  figurája a 21.századi magyar politikai életnek ez a Márki-Zay Péter. Hódmezővásárhely polgármestereként vált ismertté ( ekkor szerzett egy " örök barátot" Lázár János személyében...), aztán kiderült róla meg a családjáról ez meg az, múlt héten pedig olyat mondott, hogy azzal valószínűleg örökre elintézte magát a gyermekes nő választóknál. Márki-Zay szerint - legalábbis ezt mondta...- a testi fenyítésre szükség van. Valami kanadai szabályozást idézett. Nem tudom, van-e politikus Magyarországon, aki ezt a dumát így bevállalta volna. Ez ugyanis karaktergyilkosság. Márki-Zay önmaga karakterét gyilkolja. Ziccer a fidesznek, ki is használták szépen. Az origo.hu-n is írnak róla. Emlékszem, annak idején Keegan angol szövetségi kapitánynak kellett lemondani azért, mert szerinte a mozgássérültek egy része magának köszönheti állapotát. Nekem nem tetszik ez a Márki-Zay. Az egész figurában valami- nem jót érzek. Csúnya játék ez. És velünk, vála

Manfred Webertől búcsúzunk?- Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, m1, stb.

Nem minden káröröm nélkül adta hírül a magyarországi média- a Magyar Nemzet, a Magyar Hírlap, az origo.hu, az m1 és még sokan mások- hogy valószínűleg nem Manfred Weber lesz az Európai Bizottság elnöke. Helyette egy francia úriember, bizonyos Michel Barnier látszik esélyesnek. Manfred Weber, véleményem szerint, azért bukott el, mert: - nem kereste a kompromisszumot a vele ellentétes nézeten lévőkkel - meglegyintette a korrupció - azt gondolta, aki egy nap támogatta, az holnap is támogatni fogja. Ezt a politikai hibát már sokan elkövették, s azt gyanítom, ezek után is elkövetik majd. - túl technokrata karaktert mutatott, miközben szakmai kérdésekben inkompetensnek bizonyult. Szerintem ezért bukott Weber. Ha tényleg bukik, akkor ( mint a Magyar Nemzet 2019.június 21-i cikke rámutat) esély nyílik a visegrádi országok előtt,hogy a biztonságpolitika területén nagyon fontos pozíciót szerezzenek. Még az is lehet, hogy mégis ő lesz az elnök, mert hiszen ilyen a politika? xxxxxxxxxxx

Német politika, zöldek, CDU,AfD, minden- Magyar Hírlap, 2019.június 19.

A Magyar Hírlap hazánk egyik vezető médiaterméke. A címlapja egyszerűen zseniális, bár, gyanítom, aki olvassa, nem feltétlenül a címlap miatt teszi. Hanem az értékrend miatt. A Magyar Hírlap teljes terjedelmében polgári, józan, mindemellett igen szimpatikus. A 2019.június 19-i szám címlapján arról olvashatunk, hogy Merkel CDU-ja még a radikális Zöldekkel is összeállna a bevándorlásellenes AfD ellenében. Ehhez egy személyes megjegyzés: Ami  Németország politikai életében az utóbbi időben történik, az egyszerűen kabaré. Ocsmány, magát a német történelmi-politikai hagyományt meghazudtoló események egész sora zajlik szemünk előtt, tévé előtt, internet előtt. A CDU, mely nevében kereszténydemokrata, képes kokettálni egy kifejezetten keresztényellenes párttal, pusztán azért, hogy háttérbe szorítsák az amúgy migrációellenes szélsőjobbnak kikiáltott ( azaz: liberális média által ábrázolt-bemutatott- manipulatívan lefestett) pártot. Ez pont olyan, mintha Péter apostol lepaktált volna Feli

Székelykapu, templomtorony- Új Tükör, 1987.december 27.

Magyarországon a rendszerváltás tájékán nagyon sok szép album jelent meg az erdélyi-partiumi építészetről. Ha visszamegyünk az időben, ezek közül az egyik első volt Szabóky Zsolt: nézd elméjöket az ács embereknek című könyve. Az Új Tükör képes ismeretterjesztő folyóirat ebből közöl részleteket, csodálatos képek templomtornyokról, hegyek között magasodó fatemplomról, elképesztő székelykapuról, parasztasszonyokról, fából faragott boltívekről. Csodaszép, ajánlom mindenkinek nézegetésre. Már, aki még be tudja szerezni. xxxxxxxxxxxxxx Kiadóktól független könyvajánló blog: konyv-ajanlo.blogspot.com

Mennyit költöttek reklámra 2001-ben?- Kreatív Intern, 2001/24-2002/1.

A Kreatív Intern című folyóirat 2001/24- 2002/1. számának 12. oldalán látható egy táblázat, mely azt mutatja, hogy az egyes médiatípusokban mennyi reklámbevételt generáltak a magyarországi vállalkozások. Legtöbbet televíziós reklámokra költöttek, több, mint 125 milliárd forintot, ezután a napilapok következnek 32 milliárd forinttal, de közel vannak a folyóiratok is, 31 milliárd forintos reklámbevétellel. Messze emögött kullog a közterületi reklám, 16 milliárd forinttal, a rádió (12 milliárd forint kerekítve), kábeltelevíziók összesen 5 milliárd forintos bevételre tettek szert, míg a mozikban csak 870 millió volt az éves bevétel. Egy Indoor nevű platform pedig 395 millió forintot kasszírozott... voltaképpen nem változott az ábra mai napig sem. Csak éppen az internet kissé felkavarta a dolgokat. Ma már internetes reklámra költenek a legtöbbet a cégek. xxxxxxxxxxxx Könyvhöz mit szólsz? konyv-ajanlo.blogspot.com