Helikon, 2017/3. Modernitás
A Helikon irodalom- és kultúratudományi szemle, valljuk be, nem tartozik Magyarország legkurrensebb folyóiratai közé. Inkább csak az értelmiség egy része olvassa, főként az úgynevezett egyetemi körök. Pedig nem ártana, ha az itt közölt írásokat a művelt nagyközönség számára is elérhetővé- mondjuk ki: érthetővé- tennék, mert a Helikon egy egészen sajátos témával foglalkozik: magával a kultúrával. A 2017/3. számban például a modernitásról olvashatunk nagyon komoly tanulmányokat: mi a modern, mit és miért nevezünk modernnek, számít-e nekünk, ha valami modern, kelendőbb-e egy adott kulturális termék attól, hogy modern, vagy inkább beérjük a tradicionálissal?
Egyáltalán: ki dönti el, hogy mi számít modernnek és mi nem? Ki szabja meg a kánont?
Akiket részletesebben érdekelnek ezen témák, s hajlandók bizonyos intellektuális erőfeszítésekre az ügy érdekében, mindenképpen ajánlom a 380.oldaltól Anthony Giddens esszéjét: A modernitás következményei címmel. Giddens azt vizsgálja, milyen hatással van a modernitás a társadalmi intézményekre. A tanulmány bevezető sorai kissé riasztóak- mármint: riasztóan nehezek- de ami utána jön, az nagyon is kreatív, eredeti és élvezhető. Tessék nekilátni!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A 20.századi történelemről:20szazad.blogspot.com
Egyáltalán: ki dönti el, hogy mi számít modernnek és mi nem? Ki szabja meg a kánont?
Akiket részletesebben érdekelnek ezen témák, s hajlandók bizonyos intellektuális erőfeszítésekre az ügy érdekében, mindenképpen ajánlom a 380.oldaltól Anthony Giddens esszéjét: A modernitás következményei címmel. Giddens azt vizsgálja, milyen hatással van a modernitás a társadalmi intézményekre. A tanulmány bevezető sorai kissé riasztóak- mármint: riasztóan nehezek- de ami utána jön, az nagyon is kreatív, eredeti és élvezhető. Tessék nekilátni!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A 20.századi történelemről:20szazad.blogspot.com
Megjegyzések
Megjegyzés küldése