Szókincsfejlesztő-RD,1994.február

Mai világunkban az északi féltekén élő emberek szókincse ellaposodott. Manapság egy átlagos, középosztálybeli magyar egész életében jól elvan 2000 szóval (Nem is szólva egy angolról, akinek már 1500 szó bőven elegendő egy élethez.) Ez a 2000 szó biztosít neki mindent: szakmai előmenetelt, tisztességes magánéletet, sportot, hobbyt, szórakozást. Kevés szóval élünk, ez pedig odavezet, hogy egész világunk beszürkül. Mert a nyelv, az maga az élet.
Éppen ezért örvendetes a Readers's Digest (továbbiakban:RD) magazin hajdani kezdeményezése, mely azt tűzte ki célul, hogy bővítse a lakosság szókincsét. ( Nyilván azért is, hogy megértésék, amit a RD-ben olvasnak...). Kvízjáték formájában tudakolták meg az Olvasótól egy-egy szó jelentését.
Az RD 1994.februári számában például az alábbi szavak jelentésére kérdeztek rá: nyílászáró, printer, exkluzív, lízing, tarifa, márkabolt és még néhány. Szóval, így első olvasásra elég könnyűnek tűnik a feladat, ráadásul a szavak többsége nemhogy nem magyaros, de kifejezetten idegen eredetű szó. A RD-féle szókincsfejlesztő tehát csak részben érte el célját: elgondolkodunk bizonyos szavak jelentésén, de végül keveset tanulnunk belőle, inkább csak időtöltés, könnyed elmeélezés az egész. Mint valami vonatra való rejtvényújság.
Egy másik számban megkérdezik, mit jelent az, hogy vásárfia. Szerintem ezt még egy alulképzett középiskolás is tudja.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kultúra, könyvek, olvasás:konyv-ajanlo.blogspot.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mindent radíroz mindenről

Futball:Kikínlódtuk.Magyarország-Koszovó 2-0

Történelem:Jugoszlávia a második világháború után