A fogyasztó valóságérzete bizonytalan- Erdélyi Múzeum, 2017/4.
Minden évben napvilágot látnak a magyar tudományosságban olyan publikációk, melyek magas színvonaluknál fogva még sokáig idézettek lesznek. Véleményem szerint Kovács Attilának az Erdélyi Múzeum 2017/4. számában megjelent tanulmánya ilyen. A tanulmány címe: Önmagaságunk a fogyasztás útvesztőjében. Érdemes lenne minden üzletembernek elolvasni. Csak tanulhat belőle.
A rendkívül színvonalas írásból most csak egyetlen gondolatot szeretnék kiemelni. Kovács Attila szerint a fogyasztó valóságérzéke bizonytalan.
Ha veszünk egy példát, például a médiafogyasztást, ott ez pregnánsan megjelenik. Azok az emberek, akik nem dolgoznak, de néznek tévésorozatot, elveszítik kapcsolatukat a valósággal. A sorozat lesz számukra a valóság. A szappanopera pedig termék, nem pedig kulturális attribútum. Persze, lehetne példákat sorolni az élet egyéb területeiről, pl. elektronikai termékek fogyasztása, számítógépek és játékok fogyasztása stb. Most ezt találtam legjellemzőbbnek.
Kovács Attila tanulmányával pedig még foglalkozunk, mert érdemes.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxX
Nézz át ide is, de ne feltétlenül fogyassz:penzugyitanacsok.blogspot.com
A rendkívül színvonalas írásból most csak egyetlen gondolatot szeretnék kiemelni. Kovács Attila szerint a fogyasztó valóságérzéke bizonytalan.
Ha veszünk egy példát, például a médiafogyasztást, ott ez pregnánsan megjelenik. Azok az emberek, akik nem dolgoznak, de néznek tévésorozatot, elveszítik kapcsolatukat a valósággal. A sorozat lesz számukra a valóság. A szappanopera pedig termék, nem pedig kulturális attribútum. Persze, lehetne példákat sorolni az élet egyéb területeiről, pl. elektronikai termékek fogyasztása, számítógépek és játékok fogyasztása stb. Most ezt találtam legjellemzőbbnek.
Kovács Attila tanulmányával pedig még foglalkozunk, mert érdemes.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxX
Nézz át ide is, de ne feltétlenül fogyassz:penzugyitanacsok.blogspot.com
Megjegyzések
Megjegyzés küldése