Labdarúgó VB:Kell-e több ország? Hogyan kellene VB-t rendezni?

 Alig ért véget a 2022.évi labdarúgó VB,máris megy a komoly vita azon,hogyan is kellene világbajnokságot rendezni a jövőben. Infantino FIFA-elnök háromévente akar VB-t,vannak,akik szerint növelni kellene a résztvevő országok számát,mások szerint csökkenteni. Itt most leírom az én elképzelésemet. Nem hasonlít azokhoz,melyek a mainstream médiában megjelentek.Nem tartom magam szakértőnek,egyszerű futball-kedvelő ember vagyok.

Nekem az a legnagyobb bajom a jelenlegi lebonyolítási rendszerrel,hogy ha holnaptól újrajátszanák a VB-t,valószínűleg egészen más eredmény születne.Ezzel senkit sem akarok megbántani,senkinek az eredményét nem akarom lekicsinyelni. De tudomásul kell vennünk: van a világon 25-30 válogatott,amely bármikor le tudja győzni a másikat. Majdhogynem azonos szintre került a világ futballelitje.Nüanszok döntenek egy-egy meccsen.Mind a csoportokba sorolás,mind az egyenes kiesés igazságtalan.

El kell törölni a selejtezőket,és a világranglistát venni alapul. 1-16 lesz az A csoport,17-32 a B csoport,33-49 a C csoport stb.Az adott csoport minden csapata körmérkőzést játszik,otthon és idegenben,15 ellenfél ellen.Ez 30 meccset jelent minden ország számára. Egy világbajnoki ciklus pedig két évig tartana. Azt gondolom,ez mindenképpen igazságosabb rendszer lenne,mi nt a jelenlegi. Ellenérvként felhozható,hogy túl sok lenne a mérkőzés-de két év alatt 30 találkozó szerintem bevállalható. Az is megfontolandó,hogyan kerüljék el a csapatok a döntetlenre játszást-erre vannak ötleteim. Viszont nem lenne rendező ország,minden résztvevő szövetségnek volna lehetősége jó üzletet csinálni. Hát ez az én ötletem a labdarúgó VB-k lebonyolításáról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A trianoni béke, más nézőpontból

Futball:Kikínlódtuk.Magyarország-Koszovó 2-0

Történelem:Jugoszlávia a második világháború után