Az egyedi betűtipus jobban eladja a terméket?

 Hogy ne várakoztassuk,ne terheljük felesleges olvastatással azokat,akik csak egy rövid válaszra kíváncsiak,eláruljuk: a válasz: igen! De azért pár mondatban bővebben is kifejtem a véleményem.

Véletlenül kezembe került a 2021-ben induló Print &Packtech. Modern csomagolástechnika című folyóirat első évfolyamának első száma. Ebben olvashatjuk Némethi Botond remek cikkét Márkaépítés vonzó csomagolás által címmel (18-19.o.). Ebben a Szerző igencsak dicséri a "kézzel írott hatású egyedi betűtípusok" alkalmazóit. Merthogy ezek által érzelmi kapcsolat alakulhat ki termék és vásárló között.

A Szerzőnek alapvetően igaza van,egy dolgot azért hozzátennék:Európában az utóbbi években rengeteg úgynevezett kézműves-termék gyártója próbált érzelmi kapcsolatba lépni a vásárlóval úgy,hogy -szabad kézírást imitálva-mindenféle szöveget róttak a csomagolásra illetve magára a termékre. Ezen próbálkozások,melyek a piaci árnál jóval magasabban kínált,de csak valamivel jobb minőségű termékek eladását voltak hivatva megkönnyíteni,általában giccsben végződtek. Nagyon fontos tehát,hogy aki a csomagolás betűtípusát tervezi,értse a dolgát és legyen ízlése. Ne akarjon a terméknek olyan arculatot adni,amellyel az valójában nem rendelkezik-ld.öncélú népieskedés,giccses rusztikusság,vagy éppen felszínes amerikanizálás. A csomagolás erősítse a terméket,ne attól függetlenül működjön.

Csak ennyit szerettem volna hozzátenni. Amúgy a cikk és maga az egész folyóirat is,elsőrangú. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A trianoni béke, más nézőpontból

Futball:Kikínlódtuk.Magyarország-Koszovó 2-0

Történelem:Jugoszlávia a második világháború után