Jó matekos vagy?Itt egy feladat 1969-ből!Egyenletek kellenek a megoldáshoz

 A Középiskolai Matematikai Lapok 1969/3. számában,a 105.oldalon találtam egy olyan feladatot,amely még engem,a nem éppen jó matekost is megfogott.

Adott két város,A és B. Egy gyalogos A -ból B-be 2,3 óra alatt,vissza 2,6 óra alatt jutott el.Most jön az érdekes része:a két város közti útnak van egyenes,emelkedő és lejtős része.A gyalogos emelkedőn 3,a vízszintes szakaszon 4,a lejtőn 6 km/óra sebességgel haladt. Mit állapíthatunk meg AB útszakasz hosszáról?

Nem szó szerint idéztem a feladatot. Hogyan kell megoldani?Szerintem kell hozzá egy kis képzelőerő. Kis segítség:ami A-ból B-be haladva valami,az B-ből A-ba haladva pont az ellenkező valami. Ja,és persze egyenletek is kellenek a megoldáshoz.

Itt jut eszembe egy általánosabb gobdolat:a magyar sajtó és média mostanában olyan keveset foglalkozik logikával,matematikával,sakkal meg effélével. Régen rendszeresen közöltek az újságok sakkfeladványokat,ez ma már csak kevés sajtóorgánumban van.Pedig kellene,sok ember intellektuális robotmunkát végez egész nap,jólesne egy kis agyfrissítés.Szerintem. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A trianoni béke, más nézőpontból

Futball:Kikínlódtuk.Magyarország-Koszovó 2-0

Történelem:Jugoszlávia a második világháború után